Lyckan är delbar


                                                                  


Jag började se en filmad föreläsning av Deepak Chopra igår där han pratade om lycka. En polett trillade ner när han förklarade att beständig lycka bara går att finna där man hittat något som man tillsammans med andra har glädje av. Det är verkligen så.

Det som bara man själv har glädje av blir kortvarigt. Som pengar, till exempel. Det är kul när man får dom, men sen? Inte är rika människor lyckligare! Samma fenomen när man köper något man vill ha, eller äter något gott. Det är skönt för stunden, men lika snabbt är man tillbaka i samma spår, och snart väcks begäret igen - det blir aldrig nog.

Men tänk på när man skrattar. Är det roligare att skratta ensam eller tillsammans med någon? Det bästa är ju att få förmedla skrattet vidare!


Jag är så tacksam att jag hittat energimedicinen. Behandlingen igår var verkligen fantastisk, både för kunden och för mig. Jag var kvar i energin när jag kom hem, så glad, så lätt, så tillfreds med allt. Mina händer var varma (eller rättare sagt brännheta), jag delade med mig till sambon, han fick också en behandling.


Jag är så glad att jag kommit till insikt att det är här jag ska vara. Jag har nått ett mål, att jag nu kan dela med mig av kunskapen och ge behandlingar. Att jag får äran och förtroendet att följa andra på samma resa, med hjälp av de metoder som varit till så fantastisk hjälp för mig. Det är lycka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0