Just say Yes!

I boken "Väck din inre healer" av Eric Pearl finns ett väldigt kul avsnitt, när han upptäckte att hans kunder började kanalisera röster när han gav dem behandling. Pearl visste själv inte vad han skulle tro om detta så han bad kunderna att inte berätta för någon om detta fenomen. Resultatet blev att människor började köa för att få en behandling av honom, för som han skriver: "att be någon att inte berätta om vad de varit med om var lika effektivt som Nancy Reagans ´just say No!´till knark...."

Jag har inte åtlytt några korkade uppmaningar, men jag försökte faktiskt säga nej till ett bokpaket från bokklubben Livsenergi. Det såg intressant ut men jag tyckte det var för dyrt med januaris skrala kassa. Trots att jag tackat nej så kom paketet ändå i brevlådan idag.

Och jag observerade två olika reaktioner hos mig själv. En del (Egot, min vilda gissning) blev irriterad och ville genast maila bokklubben med en skärmdump på avbokningen, och ifrågasätta om man kan lita på att informationen går fram? Och dessutom borde jag kunna förvänta mig att bokklubben betala portot för att jag skickar tillbaks den.

Den andra delen av mig tyckte det var kul. För att det var ett spännande paket, naturligtvis. Och pengar är en världslig sak. Numera försöker jag leva så att jag ser världen som en spegel. Allt som sker omkring mig reflekterar något inom mig. Därmed sker inget av en slump.

Jag har också lärt mig att det är stort att lära sig att säga nej. Men när man väl har lärt sig säga nej, så kan man börja säga ja igen. Och jag tror det var det som jag såg. Jag har inget att lära av att bråka med kundtjänst på bokklubben. De striderna har jag redan haft. Så idag säger jag bara ja, och tack för att jag fick ett så trevligt paket, det var verkligen en överraskning!

Vad som var i paketet? En film som hette Pandoras ask, en skiva och en kortlek "övningskort och visdomskort" på samma tema. Temat var "bli fri från ditt Ego" :-D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0