Be the Calm in the Storm

Jag har klurat på lite ordlekar kring mitt företag. Jag är så nöjd att jag lagt vantarna på domänen alight.me. Men företaget ALIGHT, bara som ett ord blir lite tunt. Jag har dels funderat på vad bokstäverna i ALIGHT står för. Jag har också funderat på en lämplig "slogan".

Nu har orden landat. Med en blinkning till IKEA (Ingvar Kamprad Elmtaryd i Agunnaryd) med initialerna i början:

 
ALIGHT
Anna Larsson. Intuitive Guidance. Healing. Teachings.


Med slogan

ALIGHT

  - Be the Calm in the Storm -

www.alight.me


Kommentarer
Postat av: Anna-Sofia

Vilka härliga ordlekar. Klockrent.



Varför inte Alight - ljuset övervinner mörkret? eller

Alight - tänder ditt ljus



Jag gillar också Be the Calm in the Storm, men den används ganska flitigt av Les Mills via deras BodyBalance. Den står upptryckt på många skyltar inne på Friskvårds, tillsammans med en medelålders dam som gör yoga.



Vem har förresten påstått att man bara behöver en sloagan?



Kramar i massor till fantasiska du <3

2011-04-15 @ 14:49:40
URL: http://www.kansla.nu
Postat av: Anna Larsson

Jag hör bara engelska ord i mitt huvud... vad nu det kan bero på... men jag har faktiskt en till som kan funka " - source from the stars - "!



2011-04-17 @ 17:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0