Att skriva manus

Manuset till föreläsningen jag ska hålla nästa måndag är färdigskrivet.  Ska lägga det i min mesa, i mitt "sacred space". Nu får det ligga och växa en vecka.

Det är svårt att föreställa sig hur mycket förberedelser det ligger bakom en föreläsning på en timme. Senaste veckan har det snurrat en del i huvudet, vad ska jag prata om? vad måste jag välja bort? Hur ska jag presentera det? Vilken nivå ska jag lägga mig på?

Jag kommer att prata om Inkafolkets profetior och hur Munay Ki till följd av dessa nu sprids över världen. Jag kommer att prata om hur man kan leva utan rädsla. Jag kommer att prata om våra skuggsidor som vi inte vill kännas vid, och kraften vi får tillbaka när vi vågar se och integrera dessa sidor.

Jag kommer att prata om konsten att ta ansvar, se det gudomliga i oss själva och andra och konsten att ta emot hjälp i stället för att vänta på att bli räddade.

Föreläsningen är fullbokad, det ryms helt enkelt inte fler i lokalen än de 20 som är anmälda. Det finns platser kvar på kursen i Munay-Ki för den som redan vet att det nu är dags...  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0